Ger over Aide

Ubald 02 juni 2024
Ik wil jullie de recensie van mijn oud-collega over dit boek niet onthouden.
Ger: Het boek doet mij denken aan een James Bond verhaal, waarin de hoofdpersoon deel is van een organisatie die de boeven bestrijdt. Er wordt op de hoofdpersoon geschoten, maar het is altijd mis. Dat hoort erbij.
Ik ben ook in de plaatsen geweest waarover geschreven wordt. Op Tenerife, in Adeje en op de Teide. Ook in Londen, Parijs, Glasgow en Wenen. Dat gaf herkenning wat het verhaal interessant maakt. Ik ben verbaasd over het hoofdonderwerp (hulporganisatie Aide) en de deelverhalen. Mensen helpen en boeven elimineren. hoe krijg je het verzonnen. Maar aan de andere kant zie ik hoe situaties uit het dagelijkse en actuele leven opgepakt worden en deze worden ingeweven. Knap gedaan. En op een subtiele manier worden de christelijke normen en waarden beschreven en levenslessen gegeven. Mooi.

Meer recensies van Ubald