Heftig en mooi. Fijne schrijfstijl.

Vandekust 14 augustus 2024
Dit boek is een aanrader. Ik vond het verrassend. Het is een heftige roman, maar geen zwaarmoedig of depressief boek. In tegendeel. Door de fijne schrijfstijl kun je je als lezer op een veilige manier verbinden met de auteur en de thematiek. Juist ook voor lezers (zoals ik) waarbij deze thematiek verder van je belevingswereld af staat. De veerkracht spat uit het verhaal. Door de samenhang tussen vroeger en nu, heeft de roman een mooie gelaagdheid en opbouw. Het is ook een optimistisch boek voor ouders, dat laat zien dat door bewustwording en erkenning intergenerationeel trauma kan worden doorbroken. En bovenal, het leest als de bliksem.