Geheel in Moriarty-stijl

VanessaW 13 mei 2024

Ik las heel graag Kleine grote leugens en Het geheim van mijn man. Appels vallen niet ligt geheel in dezelfde stijl.

Joy en Stan Delaney hebben 4 volwassen kinderen. Vroeger draaide hun gezin volledig rond tennis. Nu zijn Joy en Stan gepensioneerd en moeten ze weer een evenwicht zoeken.
Op een dag krijgen alle kinderen een verwarrend smsje van Joy en daarna is ze verdwenen. Is ze uit zichzelf weggegaan, is ze vermoord? En wat heeft hun onbekende logé daar dan mee te maken?

Er gebeurt niet echt iets spectaculairs in het boek. Joy verdwijnt, dat wel, maar het is geen razend spannende pageturner om haar terug te vinden. In haar eigen kabbelende stijl vertelt Moriarty stukje bij beetje alle geheimen van de familie, ze legt alle puzzelstukjes samen en laat rustig maar zeker alles op het einde mooi samenvloeien.

Ik vond het boek iets te lijvig. 555 blz was teveel van het goede, het had gerust ook met een stuk minder gekund. Maar mijn algemene conclusie is toch: graag gelezen!

Meer recensies van VanessaW