Een waardige afsluiter van de Serie Q

VanessaW 20 mei 2024
Weten wanneer je moet stoppen met een reeks als schrijver, het is een kunst. Jussi Adler-Olsen besliste dat het 10e deel ook het laatste zou worden van zijn Serie Q. Ik zal de reeks missen, maar ik snap het. Het is goed geweest, het is afgerond.

Eén raam, geen sleutel begint waar het vorige deel, Natriumchloride, eindigde. Met een geboeide Carl Morck. Hij is aangehouden voor drugssmokkel en moord. Terwijl hij in de gevangenis in leven probeert te blijven (wat op zich al een huzarenstukje is), probeert zijn team, samen met Merete Lynggaard, die Carl van de dood redde in De vrouw in de kooi, zijn onschuld aan te tonen. Maar het gevaar komt niet alleen van buitenaf.... ook in eigen rangen loert de tegenwerking.

Een boek met veel vaart, een goed plot en een fijne twist. Een waardige afsluiter van de reeks. Ik zal ze missen...Carl, Rose, Gordon en vooral mijn favorietje Assad. Ik heb ze wel allemaal in mijn boekenkast staan. Herlezen is dus een optie...ooit.

Ik kijk uit naar wat Adler-Olsen in de toekomst voor ons in petto heeft!

Meer recensies van VanessaW