Ontspannende feelgood

VanessaW 29 juli 2024
Olivia vertrekt naar de Olympische Spelen in Athene om daar stage te gaan lopen. Haar grote doel in het leven is werken voor het Olympisch Comité of de VN. Alleen... haar stage blijkt weggegeven aan een rijkeluiszoontje met connecties. Ze moet zich tevreden stellen met vrijwilligerswerk in het olympisch dorp.
Zeke is niet alleen de beste sprinter ter wereld maar ook nog eens ontzettend knap. Hij draagt bovendien een groot verdriet met zich mee. De druk om te presteren is zo hoog, dat hij soms paniekaanvallen krijgt. Hij twijfelt over zijn toekomst.
Zeke en Olivia lopen elkaar letterlijk tegen het lijf in het olympisch dorp. Ze zien elkaar wel zitten maar uiteraard loopt niet alles van een leien dakje.

Leuke feelgood, ontspannende sportsromance. Ik heb zelf niet veel met sport, maar ik heb wel genoten van de
beschreven sfeer in het olympisch dorp en daarbuiten.

Maar waarom in godsnaam laat Mazarura de OS 2024 in Athene plaatsvinden en niet in Parijs??? Het is niet dat de omgeving een cruciale rol speelt in het verhaal. Dat stoorde me wel, omdat het boek net wordt uitgebracht op het moment dat de OS 2024 in Parijs van start gaan en alle referenties naar vorige spelen wel kloppen. Ofwel had ze dit moeten aanpassen, ofwel had ze beter geen jaartal genoemd. Daarvoor krijgt dit boek van mij een ster minder.

Meer recensies van VanessaW