Ze doet het weer!

VanessaW 16 juli 2024
Een 2e boek in een reeks is voor mij altijd even afwachten. Doet ze het of doet ze het niet? Het is duidelijk: Sofie Delporte doet het weer! Zwijgen is bitter is opnieuw een geweldig boek rond speurder en einzelgänger Olivia Leroy.

Peter Maes en zijn stiefzoon Kasper verdwijnen spoorloos uit hun huis in het Kluisbos. Kasper, die lijdt aan selectief mutisme, wordt al snel teruugevonden, maar van Peter geen spoor. De moeder van Kasper reageert bizar op de verdwijning van haar man en de terugkeer van haar zoon. Olivia en haar collega's onderzoeken de zaak. Eigengereid als ze is, volgt Olivia al snel haar eigen spoor. En dat brengt haar uiteraard in gevaar.

Olivia is niet meteen het sympathiekste hoofdpersonage, maar ze draagt dan ook nogal wat trauma's met zich mee. Soms had ik zin om haar eens goed dooreen te schudden (altijd een goed teken als je zo meeleeft met een personage).
Bijkomend pluspunt voor mij is dat ik afkomstig ben van de streek rond het Kluisbos, dus de setting was voor mij een trip down memory lane.

Op 2 dagen was het boek uit, dus we kunnen wel zeggen dat Sofie Delporte weer een kei van een thriller heeft afgeleverd. Ik kijk al uit naar deel 3!

Meer recensies van VanessaW