Verelien 24 juni 2024
Aura is een spannende novelle rondom het thema Migraine. Migraine is niet zomaar hoofdpijn, maar een heel erg belemmerende ziekte met oa verschrikkelijke hoofdpijn en andere symptomen. Complimenten voor Frank dat je dit zo goed hebt omschreven.

Isabel heeft ontzettend veel migraine en ook hele heftige aanvallen. Tijdens zo'n aanval krijg je letterlijk een kijkje in het hoofd en lichaam van Isabel. Frank omschrijft de aanvallen zo beeldend, dat je ze bijna zelf gaat voelen.

In het boek leef ik echt mee met Isabel en haar vriend Alex. Dit komt deels doordat ik zelf docent ben en regelmatig migraine heb, maar ook door hoe Frank Isabel en Alex heeft neergezet. Het is een gezonde relatie met veel steun en begrip en dat zorgt voor nog meer liefde voor deze personages. Stiekem nog meer voor Alex en hoe hij omgaat met de aanvallen van Isabel. De migraine van Isabel drukt op hun beiden levens een stempel en dat laat Frank ook goed zien in zijn novelle.

De blurp laat veel ruimte voor eigen invulling en daardoor ging het boek een hele andere kant op dan ik had verwacht. Het boek is nog steeds spannend, ik had alleen meer de thriller kant in mijn hoofd. Dat mocht de pret zeker niet drukken.

Het boek las heel vlot. Juist doordat ik eigenlijk niet goed wist wat ik moest verwachten, wilde ik alleen maar doorlezen. Ik wilde weten wat er ging gebeuren en hoe de vork nou in de steel zat.

Het is een heerlijk tussendoortje van een spannende novelle met representatie voor migraine, rouwverwerking en een vleugje fantasie.

Bedankt de Verhalenfabriek voor dit recensie exemplaar.

Meer recensies van Verelien