Een heerlijke witchy, spicy romcom. Perfect voor de koudere periode.

Verelien 14 oktober 2024
Best hex ever is de debuutroman van Nadia El-Fassi. Het is een cosy, witchy en spice romcom met queer en culturele rep.

Het boek gaat over de heks Dina. Dina runt een heerlijk koffietentje in Londen en is vervloekt, iedereen waarvoor ze gevoelens raakt gewond. En anderzijds over Scott, die net begonnen is met zijn nieuwe baan als museumcurator en dan de zaak van Dina binnen stapt. Lukt het ze om de vloek te verbreken?

Dit boek is heerlijk. Het leest echt mega lekker weg, ik ben er dan ook doorheen gevlogen. Daarnaast heeft Nadia het boek zo geschreven dat de wereld om je heen tot leven komt. Hoe het eruit ziet, de sfeer en zeker ook de geur. De magie sijpelt door het boek heen, maar is niet overheersend. Ik zou zelf ook wel wat van Dina's magie willen hebben.

Dina heeft een mega hechte band met haar ouders en haar vriendinnen. Je leert over hen genoeg tijdens het lezen en ik vond ze stuk voor stuk heerlijk, vooral de twee vriendinnen. Ze zijn niet perse doorsnee en daar houd ik van.

Ik werd ook blij van bepaalde onderwerpen die besproken werden. Onderwerpen die niet altijd in romance boeken aanbod komen. Zoals de vraag: Ben je getest? Maar ook het niet hebben van een kinderwens komt aanbod. Daarnaast zat er veel diversiteit in het boek, qua identiteit, seksualiteit en cultureel.

Romcoms zijn per definitie voorspelbaar, toch zat er voor mij een plottwist in die ik niet had verwacht. Op het einde vond ik dat de schrijfster je ook nog een mooie boodschap meegaf, die denk ik voor iedereen geld.

Bedankt HarperCollins voor het recensieexemplaar.

Meer recensies van Verelien