Een ontroerende roman met een spannend einde

Verelien 26 augustus 2024
De belofte is een spannende roman. Dus houd er rekening mee dat de nadruk op roman ligt met een beetje spanning. Voor mij was de eerste helft van het boek een ontroerende roman. In de tweede helft schoof voor mijn gevoel het verhaal meer van de roman af naar de spanning toe.

Het boek wordt grotendeels vanuit Mia verteld. In de manuscript hoofstukken volgen we Halina en Kay. Er zijn hier en daar ook sprongen in de tijd. Het verhaal gaat over Mia en haar moeder. In de eerste helft van het boek draait het dan ook vooral om hun relatie en de ziekte van haar moeder. Het is ontroerend geschreven en het is mooi om de sterke relatie tussen de twee te zien, een beetje net als Lorelai en Rory in Gilmore girls. Desondanks vond ik het soms wat traag en kon ik eigenlijk niet wachten tot Mia naar Afrika ging, Toch wil ik benadrukken dat ze heel mooi heeft omschreven hoe het voor een kind is als je moeder kanker krijgt, maar ook hoe haar moeder er mee omging en waarom ze bepaalde keuzes heeft gemaakt.

Het deel van het boek dat zich in Afrika afspeelt werd een stuk donkerder en spannender. Dit was ook het stuk van het boek waar ik zo met smacht op zat te wachten. Na mijn eigen reis naar Afrika(Kenia) voel ik daar toch een speciale band mee. Het is mooi om te zien hoe Mia zich thuis voelt daar en hoe ze zich zo makkelijk thuis voelt. De spanning loopt gestaag op in dit deel van het boek en wordt steeds spannender tot een onverwachtse ontknoping.

Al met al een goede tip als je opzoek bent naar een ontroerende roman met een geheim, die leid naar een spannende reis door Zuid-Afrika.

Dank je wel de crime compagnie voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Verelien