Een vlot fantasy verhaal met een vleugje romantiek en een belangrijke boodschap

Verelien 22 juli 2024
In het boek volgen we de jonge jaguarwalker en godin Kitana. Zij en de andere jaguargoden moeten vluchten naar het oerwoud door een complot van de koning en de eerste priester. Dan moet ze een plan bedenken om de stad te verlossen van de nieuwe wrede leiders.

Het boek is vlot geschreven en heeft hoofdstukken van ong 10 blz. Ik ben zelf ondanks de dikte door het boek gevlogen. Het boek zit vol politieke intriges, verraad, strijd om de stad maar ook een innerlijke strijd van emoties.

Kitana wordt gedwongen om sneller volwassen te worden en zich daarna te gedragen en je ziet haar groeien in die rol. Ook komt ze in een soort love triangle terecht.

Katja heeft in het boek grote nadruk gelegd op de natuur en het belang daarvan. Kitana besefte voorheen nooit hoe belangrijk het oerwoud is voor de dieren en mensen. Het behoud van het oerwoud speelt een belangrijke rol en probeert ons de ogen te openen voor het hier en nu in de echte wereld. Katja heeft achterin dan ook tips gezet wat wij kunnen doen om onze bossen te beschermen. Dit ligt me erg nauw aan het hard, want de natuur is altijd belangrijk voor me geweest. Voor mij was dit boek een ode aan de natuurr.

Achterin het boek verteld Katja ook iets over de inspiratie en hoe de Maya's uiteindelijk hun grote steden hebben moeten verlaten door hun eigen toedoen. Dit vond ik erg interessant om te lezen en zo zie je maar dat mensen niet zo goed zijn in het leren van de fouten uit het verleden.

Kortom het is een mooi fantasy verhaal met een vleugje romantiek, honger naar macht, politieke intriges en vooral een belangrijke boodschap!

Bedankt Clavis voor het recensieexemplaar!

Meer recensies van Verelien