Blogtour 25 sept

Verelien 19 september 2024
De woudgeest van weleer is een Graphic novel geschreven door Filipijnse auteurs. Het is een sprookje, die laat zien hoe hun land vroeger overheerst en leeggeroofd is door kolonisten. Maar ook hoe de mensheid de natuur nog steeds vernietigd voor eigen gewin en geld.

In het begin zit een karakter lijst, wat super fijn is omdat er voor ons wat onbekende namen/termen in de graphic novel zitten.

Het is digitaal getekend, maar niet volledig opgepoetst. Het heeft wat weg van een krijttekening. Hierdoor ziet het er wat grover uit, maar ik denk dat het heel goed past bij het onderwerp. De natuur is ook grillig en organisch, niet alles is perfect en netjes afgewerkt. Het kleurenpalet bevat vooral blauwige en groene kleuren en zodra het verhaal wat duisterder wordt, zie je dit ook terug in het artwork. Het artwork draagt het verhaal dan ook echt.
Het is dus een sprookje (met boodschap) waarin we kennis maken met de woudgeest en de busaw, waarin de laatste de hebberige demonen zijn. In het verhaal zitten diepere lagen die verwijzen naar het verleden en het heden.

Kortom het is een mooie graphic novel waarin op sprookjesachtige wijze belangrijke thematiek wordt aangehaald. Het verhaal bevat een diepere laag en heeft artwork wat perfect bij het verhaal past. Vergeet ook zeker niet de brief van Jen Minkmante lezen die achter in het boek staat.

Oh ja en van iedere aankoop gaat er 1 euro naar het goede doel.

Bedankt Dutch venture publishing voor het recensieexemplaar.

Meer recensies van Verelien