Engelen en demonen in parijs

Verelien 02 september 2024
Het lot van de muze is een urban fantasy en gaat over Arana. Zij is een studente aan de kunstacademie in Parijs en heeft hier een fijne vriendenkring opgebouwd. En dan wordt er een ontvoeringspoging gedaan en komt haar onbekende verleden langzaam naar boven.

Vanaf de eerste pagina duik je meteen het verhaal in en er blijft de rest van het verhaal een goed tempo in zitten. Het verhaal heeft een beetje spanning, wat mysterie, vriendschappen, rouw, liefde en natuurlijk het bovennatuurlijke en dat allemaal in het prachtige Parijs.

Het boek heeft een dual pov afwisselend tussen Arana en Roriel. Ik ben altijd fan van meerdere POVS want op die manier krijg je het verhaal vanuit meerdere, in dit geval twee, personages te lezen. Beiden personages proberen het verleden van Arana naar boven te halen. Lukt het hen om samen de puzzelstukjes te leggen?

Ik heb ontzettend genoten van dit boek. Ik vond het wel weer eens verfrissend om een boek met engelen en demonen te lezen ipv de standaard heksen, vampieren of weerwolven. Het boek las goed weg, de hoofdstukken waren niet meer dan 10 bladzijden. De sfeer in het boek werd heel goed neergezet. Je voelde het gewoon wanneer er een bepaalde dreiging in een situatie hing. Kortom, een dikke tip!

Meer recensies van Verelien