Verander je kijk op dromen

Verelien 14 juli 2024
Na dit boek kijk je nooit meer hetzelfde naar je dromen.

Dr Rahul is een neurowetenschapper en verteld in het boek over zijn kijk op dromen, soms zijn het slechts hypothesen, andere keren is het wetenschappelijk onderbouwd. Een pluspunt is dan ook dat achterin het boek alle voetnoten en verwijzingen naar de desbetreffende onderzoeken zijn opgenomen.

Het boek behandeld verschillende aspecten van het dromen. Je leert over het nut van nachtmerries. Hoe je stappen kan zetten naar lucide dromen (bewust dromen). Hoe dromen een signaal kunnen zijn dat je ziek bent of gaat worden en nog veel meer.

Ik heb dit boek heel bewust willen lezen, iets wat voor mij op het moment met mijn long covid en concentratieproblemen niet heel makkelijk was. Maar het is gelukt!

En wat een ontzettend goed geschreven en interessant boek. Er worden wel regelmatig onderwerpen die al besproken zijn even opnieuw aangehaald, wat voor mij nu prettig was om even mijn geheugen op te frissen.

Rahul heeft het boek zo geschreven dat het goed weg leest en niet droog is. Hij zorgt ervoor dat vaktermen goed uitgelegd worden. En heeft een hele interessante kijk en hypothesen over onze dromen.

Wie had verwacht dat dromen ons juist zo erg helpen in de normale wereld? Dat het sociale experimenten zijn die we 's nachts uitvoeren, zodat we ze niet in de echte wereld hoeven te testen? Dat nachtmerries kinderen helpen uit te zoeken wie ze zijn? Dat veranderingen in dromen een signaal voor ziekte kan zijn?

Dit boek is ontzettend interessant als je een kijkje in je hersenen wilt krijgen, meer wilt leren over onze droomwereld, meer wilt weten over wat dromen voor effect op je kunnen hebben of hoe om te gaan met terugkerende nachtmerries en meer. Een dikke tip van mij! 4⭐

Bedankt @lsuitgeverij voor dit recensie exemplaar.

Meer recensies van Verelien