Meeslepend en spannend verhaal

vero13 18 september 2024
Dit is het 2de boek met commissaris Jessie De Roover in de hoofdrol. Een gedreven vrouw waarbij haar werk meestal op de eerste plaats komt, tot grote ergernis van haar gezin. Maar het onderzoek naar de vermoorde vrouw is niet het enige dat haar in Mol houdt. Er liggen nog heel wat andere familiale problemen op de loer. Een moord, een rebellerende tiener en een echtgenoot die haar fratsen meer dan beu is... Stof genoeg om er een onderhoudend, spannend en meeslepend verhaal van te maken.

Haar debuut was zeker de moeite om te lezen, maar deze vind ik toch nog iets beter. De spanning is meer aanwezig en de verschillende professionele en persoonlijke problemen maken er een mooi geheel van. Het plot zit goed in elkaar waarbij zowel het uitdiepen van de personages als ook de ontwikkelingen in het onderzoek een stijgende spanning teweeg brengt met naar het einde toe nog een verrassende wending.
Ook een paar maatschappelijke thema's komen aan bod, belangrijke elementen die zeker aandacht verdienen en mooi verwerkt zijn in het verhaal. Klein minpuntje was dat een paar puntjes open bleven, maar door de vlotte schrijfstijl en de rake beschrijvingen van de karakters en hun emotionele toestand, lees je dit boek in no time uit.
Ik moet eerlijk bekennen dat Jessie mijn hart heeft veroverd...

Meer recensies van vero13