Intrigerende en zenuwslopende thriller

vero13 06 augustus 2024
Lea is samen met haar dochtertje Alice op de vlucht. Ze rijdt naar het huis van haar ouders in de hoop daar tot rust te komen en de demonen achter zich te kunnen laten. Maar de band met haar moeder is nooit echt goed geweest en haar vader zit in Oostenrijk. Om de haverklap belt haar vriendin om te weten hoe het gaat en in dan is er nog de oude buurman Philippe die haar lijkt te volgen. Gebeurt dit in opdracht van haar man Jorge? Veel dingen die ze niet weet maar dat ze toch zou moeten weten…

Het verhaal begint in de Provence waar Lea met de auto naartoe gereden is naar het huis van haar ouders. Direct voel je aan dat er veel elementen niet kloppen. De relatie tussen moeder en dochter is alleszins heel koel en beiden zijn op hun hoede om geen ruzie uit te lokken.
De gebeurtenissen in de Provence worden afgewisseld met fragmenten uit het verleden waarbij het gezinnetje nog gelukkig was en Jorge aan haar zijde stond. Maar ook minder fraaie momenten en oplopende ruzies komen aan bod. Daarnaast krijgen we in cursief gedrukt de autoreis zelf van Lea die via de Route du Soleil naar de Provence rijdt, meer bepaald naar het gehuchtje Creset.
Doordat alles verteld wordt in de ik-vorm, vanuit het perspectief van Lea, ervaar je alles van dichtbij. De angst, onwetendheid, de dromen, … alles voelt heel echt en natuurlijk aan. Ook de omgeving wordt mooi beschreven waarbij de details ook wel van belang zijn. Neem dan nog een oude buurman die te pas en te onpas in het huis of in de tuin staat, en je zou voor minder achterdochtig worden.

De auteur weet zo langzamerhand de spanning en innerlijke onrust en nervositeit goed op te bouwen. De nieuwsgierigheid is al van in het begin aangewakkerd, maar dit is zo’n verhaal dat je niet loslaat voor je weet wat er nu echt aan de hand is. Beetje bij beetje kruipt Lea onder je huid en begin je haar te snappen maar misschien weet je net als Lea ook nog niet alles? Het plot zit goed in elkaar en vooral naar het einde toe begint het een en ander te dagen om dan tot een pakkende finale te komen!

Een sterke psychologische thriller die je nieuwsgierigheid enorm op de proef stelt!

Meer recensies van vero13