Spannend!

Deze recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje!

‘De vrouw in de scherven’ is het vervolg op ‘De vrouw die moord riep’. In het verhaal staan een aantal spoilers in over het eerste deel. Ik zou daarom de verhalen achter elkaar lezen, want anders weet je het plot van het eerste deel en dat is gewoon zonde.

De stijl van Naomi de Meer is intrigerend. Het is scherp en doortastend. Het is mooi hoe bepaalde dingen op zijn plek vallen op het einde. De puzzel klikt in elkaar.

Het verhaal heeft een goede spanningsopbouw en het tempo ligt hoog. Toch vond ik hem ergens wel op het eerste verhaal lijken. Hierdoor vond ik het plot minder origineel dan bij het eerste deel.

Met deze twee verhalen heeft Naomi de Meer me nieuwsgierig gemaakt naar meer van haar hand. Ik ben heel benieuwd waar deze auteur nog mee gaat komen!

Meer recensies van Veronique Janssen