Wauw!

Veronique Janssen 11 oktober 2024
‘Lily’ is het eerste deel in de serie ‘Waar de mist niet kan komen’. Het is hartverwarmend en hartverscheurend tegelijk. Je krijgt zo’n intiem kijkje in het leven van Lily. Je voelt je bevoorrecht dat ze haar verhaal met je wil delen.

Aster Borg is het pseudoniem van schrijver Johnny Bollé. Ik ken deze auteur van zijn thrillers ‘Wat ik niet deed‘ en ‘Wilde gok‘. Dit is zijn eerste roman. En wat voor een! Het is gewoon heel erg goed. Op een originele manier lees je het verhaal.

Lily is een warm, bijzonder personage. In de jaren 20 is ze vooruitstrevend voor haar tijd. Er gebeurt heel veel in het leven van Lily, maar het is nergens te veel. Het is in balans. Het had al snel over the top kunnen zijn. Ik ben vooral benieuwd hoe het verhaal verder zal gaan.

Ik heb genoten van de warme stijl van Aster Borg. Vanaf de eerste pagina leest het heel fijn. Het is mooi hoe de geschiedenis een rol speelt in dit verhaal. De roerige jaren 20 en de beurskrach: het past allemaal op een mooie manier in het verhaal. Het is niet als decoratie bedoeld, maar speelt een rol in het verhaal.

Ik heb genoten van deze mooie roman en ik kijk uit naar het volgende deel!

Recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje.

Meer recensies van Veronique Janssen