Geraffineerd

De recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje!

Toen ik tien delen geleden kennismaakte met rechercheur De Klerck en zijn assistent Ruben Klaver was ik aangenaam verrast. Als lezer én Baantjerfan leg je heel gauw de link met het andere bekende detectiveduo. Je gaat (on)bewust vergelijken en eigenlijk vond (vind) ik het heel tof dat er een Rotterdamse versie was. Ik ben gewoon gek op dit soort detectiveverhalen. Het voelt heel authentiek.

‘Rechercheur De Klerck en de sluier van de dood’ is misschien wel mijn favoriet van de serie. Het boek is een stuk dikker dan de eerdere delen en dat vond ik fijn! Je zat nog net wat beter in het verhaal. Het was een geraffineerd verhaal en de titel vind ik achteraf heel goed gekozen.

Tijdens het lezen was ik heel nieuwsgierig hoe deze puzzel in elkaar zat. Ik had totaal geen idee. Het tempo vond ik iets te traag en had voor mijn gevoel wat sneller gemogen.

In dit deel leer je De Klerck nog beter kennen en dat vond ik mooi. Ruben Klaver is onbevangen en een mooie tegenhanger. In dit verhaal staan een aantal verwijzingen naar de verhalen over De Cock en dat vond ik te gek. Het is subtiel. Als je de boeken van De Cock leest dan zul je ze herkennen.

Ik heb genoten van dit leuke verhaal in de serie over De Klerck. Ik ben benieuwd naar meer avonturen van dit mooie duo.

Meer recensies van Veronique Janssen