Heerlijk gruwelijk

Ik las eerder al 24 uur en hier was ik erg enthousiast over, dus toen ik las dat er een losstaand vervolg op 24 uur kwam, wist ik dat ik die wilde lezen. En daar heb ik absoluut geen spijt van.

De waarschuwing van de auteur vooraf beloofd al veel goeds. Hij geeft aan als 24 uur te gewelddadig voor je was, dan zou je 48 uur maar snel aan de kant leggen. Dat is voor mij een reden om hem extra snel op te pakken. En tja, Van Driel maakt zijn belofte waar. Er gebeurt veel en als lezer krijg je geen moment rust en hoofdpersoon Claire al helemaal niet. Ze is nog herstellende van haar avonturen in 24 uur, maar dan weet Gideon, de vader van Matthijs en Jaco, haar te pakken, net als de mensen die haar geholpen hebben. Er begint een klopjacht.

Wat een extra pluspunt is, is dat 48 uur een novelle + is, dus iets dikker, iets meer om te lezen. Extra genieten dus.

We krijgen ook veel mee van de gedachten en gevoelens van de personages, dit maakt het verhaal ook extra goed. De personages hebben hierdoor meer diepgang en komen echt tot leven. Ook durft Van Driel serieuze onderwerpen aan te stippen, wat er voor zorgt dat het ook een verhaal met een boodschap wordt. Je mag je gevoelens laten zien en weet dat sommige dingen anders kunnen zijn als dat je van te voren denkt. Door de combinatie van spanning en gevoelens is dit boek echt niet aan de kant te leggen.

Dit boek is absoluut niet voor tere zieltjes, waar Van Driel ook al voor waarschuwde, maar wat heb ik genoten. Het is met veel vaart geschreven en je wordt echt het verhaal in gesleurd om je pas na de laatste pagina weer los te laten.

Dit boek ontvingen wij van Kluitman. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes