Je leest hem in één ruk uit

Maudy runt een ijssalon. Ze doet dit met veel plezier, al heeft ze de zaakjes financieel niet zo goed op orde. Ze houdt van haar klanten en de ijssalon was echt haar droom. Aan het zelfde pleintje zit ook een makelaar, Wout, en hij haalt het bloed onder haar nagels uit. Hij meent zijn dikke bolide altijd op de parkeerplaats voor de ijssalon te moeten parkeren. Wout verkoopt huizen in het dure segment, maar momenteel is een concurrent bezig om zijn regio in te pikken. Dus hij kan het gezeur van de andere ondernemers er even niet bij hebben. Als Maudy dan weer zeurt over zijn auto, bereikt hij zijn kookpunt. In het heetst van de strijd besluiten Maudy en Wout twee weken van zaak te wisselen. Want hoe moeilijk kan die andere baan nu zijn…

Ik kan al meteen zeggen dat ik genoten heb. Wat een heerlijk verhaal. De personages zijn realistisch neergezet en ik heb regelmatig echt hardop moeten lachen om de gebeurtenissen.

Het verhaal begint met een proloog, hierin staan Wout en Maudy op het punt om te ruilen van zaak. Hierna gaan we een aantal dagen terug in de tijd en lezen we waardoor de ruil tot stand gekomen is.

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit Wout en Maudy. Hierdoor heb je een goed beeld welke problemen beide hebben met een zaak. Ze gaan er beiden vanuit dat de baan van de ander simpel is. Wout loopt maar rondjes door een huis, en Maudy schept maar wat bolletjes ijs op een hoorntje. Het blijkt toch allemaal wat moeilijker te zijn.

Dit enemies-to-lovers verhaal is bij vlagen hilarisch, maar zoals we van Marijke Vos gewend zijn heeft ze ook zeker diepgang in het verhaal gebracht. Dit doet ze door de onderwerpen rouw, zelf liefde, opkomen voor jezelf en omgaan met verlies toe te voegen aan het verhaal. Het verhaal blijft echter overal luchtig.

Ik geef je één tip. Zet je telefoon stil en maak je agenda leeg voor die dag want eenmaal begonnen aan dit verhaal kun je niet meer stoppen met lezen.

Dit boek ontvingen wij van HarperCollins. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes