Heerlijke vakantiethriller

Stan, de man van Tess is drie jaar geleden gestorven. Ondertussen heeft Tess een nieuwe relatie met Koen en samen met hem en haar twee zoontjes Justus en Lucas zijn ze op vakantie op een camping langs de Ardèche. Als Tess na een kanotocht de foto’s online bekijkt ziet ze opeens Stan op een foto. Hoe kan dit? Hij is toch echt dood? Het laat Tess niet los en ze besluit zelf wat onderzoek te doen.

Het verhaal begint met een spannende proloog. Wat is hier aan de hand? Wie wordt er neergeschoten en door wie? Allerlei vragen die er voor zorgen dat ik snel de pagina omsla. Daarna komen we in rustiger vaarwater terecht en leren we Tess, Koen, Justus en Lucas kennen, terwijl ze op vakantie aan de Ardèche zijn. Ze hebben de ultieme vakantie. Ze gaan o.a. canyoningen en kanoën over de Ardèche. Als Tess de foto van haar overleden man vindt op internet is meteen de spanning aanwezig en die neemt dan alleen nog maar toe. Er gebeuren een reeks dingen die er voor zorgen dat ik op het puntje van mijn stoel zit.

Ondanks dat het een kort verhaal is krijg je een goed beeld van hoofdpersoon Tess en haar verleden. De overige personen zijn voldoende uitgewerkt en komen natuurlijk over.

Van Rijn snijdt een onderwerp aan wat in de tegenwoordige tijd zeer veel voorkomt. Alleen blijft het meestal bij theorieën, dat zij nu een scenario uitgedacht waarbij deze ideeën ook tot concrete daden komen vind ik wel verfrissend en hierdoor krijgt het verhaal een spannende wending. De dader had ik niet zien aankomen, al vallen achteraf uiteraard de puzzelstukjes op zijn plek en had ik echt zoiets ‘dat ik dit niet gezien heb’. Dit kan ik altijd waarderen als ik dit bij een verhaal heb.

Ik kijk nu alweer uit naar de volgende Linda van Rijn. En wat een geluk. We hoeven niet al te lang te wachten. In oktober is haar nieuwe boek Marbella gelukkig alweer te lezen. En ik ben er zeker weer bij om deze te verslinden.

Dit boek ontvingen wij van uitgeverij Marmer. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes