Heerlijke feelgood

Beter dan fictie was voor mij de eerste kennismaking met de schrijfstijl van Mireille Versteeg. Haar debuut ‘Binnen de lijntjes’ staat hier nog ongelezen in de kast, maar zeker niet lang meer. Wat heeft Versteeg een heerlijke schrijfstijl.

Het verhaal begint met een proloog waarbij Eva Max ontmoet en hem iets ziet doen waardoor ze snel handelt en een vriend van Max inschakelt. Versteeg heeft een beeldende schrijfstijl waardoor ik de scènes direct voor me zag.

Na de proloog maken we een sprong in de tijd en ontmoeten Max en Eva elkaar weer toevallig en deze ontmoeting loopt niet heel soepel. Als Stella, Eva’s bazin, besluit dat Eva twee weken bij Max in huis moet verblijven om te zorgen dat Max zijn deadline haalt is Eva daar absoluut niet blij mee, maar Max misschien nog wel minder.

Max blijkt een brompot te zijn die het liefst in zijn boshuisje blijft met zijn vaste bezigheden. Eva zorgt voor heel wat turbulentie. Het verhaal wordt afwisselend vanuit Eva en Max verteld, waardoor je een goed beeld van beiden krijgt. Hierdoor valt al snel op dat beiden personen anders denken en voelen als wat ze laten blijken. Hierdoor wilde ik ze regelmatig een schop onder hun kont geven.

Wat ik persoonlijk ook erg leuk vond is het verhaal in het verhaal. Door dit spannende verhaal wat Max aan het schrijven was had ik het gevoel alsof ik soms twee verhalen tegelijkertijd aan het lezen was. En beide verhalen waren erg goed. (Wanneer ga je die thriller schrijven Mireille?) Als het verhaal aan het einde ook nog helemaal omdraait vond ik het verhaal ook nog spannend, want de vraag was hoe het nu goed zou komen. Maar een romance is natuurlijk geen romance zonder happy end. Ik denk dat dit verhaal ook uitermate geschikt is als bioscoopfilm. Dit zou een film zijn die het bekijken meer dan waard is.

Dit was voor mij de eerste kennismaking met de schrijfstijl van Mireille Versteeg, maar Binnen de lijntjes wordt beslist snel uit de kast gehaald om te gaan lezen.

Dit boek ontvingen wij van uitgeverij Boekerij. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes