Een van mijn favoriete auteurs

Veronique las De hulp ziet alles geschreven door Freida McFadden. Haar mening lees je hieronder. ⬇️

Het boek begint met een spannende proloog. De eerste zin is ‘Er is overal bloed.’ Deze zin zorgt er al meteen voor dat ik verder wil lezen. En dit stopte eigenlijk het hele verhaal niet. Iedere vrije minuut pakte ik het boek erbij om lekker verder te lezen.

Na de spannende proloog vervolgt het verhaal rustig. Wel is er een onderhuidse spanning en merk je dat er dingen niet kloppen, maar je kunt er niet precies de vinger op leggen. McFadden laat deze gebeurtenissen net buiten beeld, waardoor je steeds nieuwsgierig blijft en niet kunt stoppen met lezen. Er zijn een heel aantal personages, maar het wordt nergens verwarrend en het blijft duidelijk wie wie is.

Je leest in de eerste helft van het boek vooral over het gezinsleven van Millie en er zijn enkele veranderingen, onder andere bij Nico waarbij ik aan de ene kant mijn vraagtekens plaatste, maar aan de andere kant dacht ik, dit komt door de verhuizing.

De meeste hoofdstukken worden verteld vanuit Millie, maar soms lezen we ook van andere personen (om spoilers te voorkomen zeg ik niet vanuit wie). Door de andere personages ook aan het woord te laten krijg je echt een compleet beeld en hierdoor word je nog eens echt getriggerd om verder te lezen.

Er blijven nog enkele vragen open, maar die worden in een spectaculaire epiloog opgelost en zorgen ervoor dat je perplex achter blijft. Dit had ik niet aan zien komen en het bleek dat ik dus echt helemaal verkeerd zat met mijn dader. Heerlijk. Dat waardeer ik in een verhaal.

Dit verhaal is ook goed te lezen zonder de voorgaande delen gelezen te hebben maar ik raad je toch aan de voorgaande delen te lezen. Je weet dan net wat meer over de achtergrond en de andere twee delen zijn ook gewoon erg goed.

Ik kan Freida McFadden ondertussen echt rekenen tot één van mijn favoriete auteurs.

Gister kon je de recensie al lezen van Kim Coenen. Morgen lees je de recensie van Nathieleest. Bekijk zeker ook hun recensies en de recensies van de andere deelnemers.

Dit boek ontvingen wij van VBK uitgevers. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes