Toch nog even terug naar Ferry Lane

De Ferry Lane serie was eigenlijk afgesloten na drie delen, maar surprise, surprise: er is een vierde deel verschenen. Het is een kerstverhaal, maar ik vind de kerstverhaal-lijn niet de overhand hebben en dit boek is ook heel goed buiten de kerstperiode te lezen.

Sabrina is een bekende soap-actrice en ze komt buiten haar schuld in een enorm publiek schandaal terecht. Om de paparazzi’s te vermijden vlucht ze naar het dorpje Hartmouth. Ze wil even onbekend zijn en verandert haar uiterlijk rigoureus. Door toeval komt ze erachter dat op Ferry Lane een kraampje vrij is en spontaan besluit ze hier een zaak te beginnen. Ze voelt zich al snel thuis op Ferry Lane. Ze begint zich steeds meer af te vragen wat haar gelukkig maakt.

Hoofdpersoon Sabrina is nieuw in de Ferry Lane-serie, maar past perfect in deze té leuke serie. Uiteraard komen ook weer een hoop oude bekenden langs en het voelt een beetje als thuiskomen.

Nicola May heeft weer een vlot en leuk verhaal geschreven waarbij de kerstperiode aangestipt wordt, maar de levensveranderende gebeurtenissen die in het leven van Sabrina plaatsvinden, geven het verhaal inhoud. May heeft weer een aantal heftige gebeurtenissen in het verhaal verwerkt. Hoofdthema’s in dit verhaal zijn vertrouwen, liefde, gemis en kansen durven te grijpen. Ook maakt Sabrina een mooie groei door in het verhaal. Je voelt haar twijfels en ondanks dat ik echt een hekel had aan Dominic kon ik me wel in Sabrina verplaatsen.

Ik ben echt blij dat er een vierde deel in de Ferry Lane serie verschenen is en heb weer genoten van alle gebeurtenissen in Ferry Lane. Dit is echt zo’n plek waar je je meteen thuis voelt.

Dit boek ontvingen wij van Zomer & Keuning. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes