Voor wie moet je angst hebben?

In een kliniek bevinden zich, in een van de torens van het gebouw, de ergst mentaal gestoorde seriemoordenaars. Er is een verpleegkundige dood gevonden en haar ongeboren kind is uit haar buik verdwenen. Profiler dokter Connie Woolwine gaat samen met haar collega Baarda undercover in deze kliniek. Haar doel: het kindje levend vinden en er achter komen wie deze gruwelijke misdaad begaan heeft. Maar daar moet ze zelf natuurlijk wel voor in leven blijven.

Dit is het tweede deel in de Connie Woolwine-serie. Het eerste deel in deze serie De schaduwman, vond ik erg goed. Het verhaal begint als Connie in de kliniek aankomt. Je leert zowel de seriemoordenaars als het personeel kennen en ik heb me regelmatig afgevraagd voor wie Connie meer angst moest hebben. Het personeel vertrouwde ik eerlijk gezegd voor geen meter en dat bleek ook grotendeels terecht.

De spanning wordt goed opgebouwd. Doordat je meer over de seriemoordenaars en medewerkers komt te weten, leer je ook het verleden van Connie kennen waarbij duidelijk wordt wat deze kliniek met haar doet.

De kliniek ligt ver van de bewoonde wereld af en als er dan ook nog een storm uitbreekt, zijn ze letterlijk van de buitenwereld afgesloten en op zichzelf aangewezen. Vanaf dat moment zat ik echt op het puntje van mijn stoel en kon ik hem niet meer aan de kant leggen.

Wat ik ook erg leuk vind, is dat Fields ook haar personage uit haar andere serie kort aanstipt.

Het is een echte aanrader om te lezen. Je leert de personages goed kennen. Wel merkte ik dat ik de hoofdstukken soms iets aan de lange kant vond, vooral in het begin van het verhaal. Echter toen de spanning verder op liep vloog ik ook door de langere hoofdstukken heen. Ook deze serie van Fields is favoriet bij mij.

Dit boek ontvingen wij van Ambo Anthos. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes