Een dood vol leugens

Veronique las ‘Een dood vol leugens’ geschreven door Sarah Bailey.

Haar mening lees je hieronder. ⬇️

Toen ik zag dat er een nieuw deel uitkwam van de Gemma Woodstock-serie werd ik meteen enthousiast. De eerste drie delen vond ik erg goed dus dit vierde deel moest ik gewoon lezen.

Het verhaal begint op het moment dat een jonge vrouw een auto-ongeluk krijgt. Ze wordt ernstig gewond naar het ziekenhuis gebracht. Kort nadat ze in het ziekenhuis aangekomen is, overlijdt ze. Enkele uren later wordt haar lichaam ontvreemd uit het mortuarium. Het is onbekend wie de dode vrouw was.

Inspecteur Gemma Woodstock is nog met zwangerschapsverlof als het lichaam van de vrouw verdwijnt. Ze is erg nieuwsgierig naar de zaak maar wilt liever niet betrokken raken. Haar vriendin en journalist Candy Fyfe dringt echter aan om zich ermee te bemoeien. Als enkele dagen later nog een bizarre gebeurtenis plaats vindt besluit Gemma toch weer aan het werk te gaan.

Het was al even geleden dat ik de voorgaande delen gelezen had, maar ik merkte dat dit niets uitmaakt, want het verhaal is ook heel goed losstaand te lezen. Het zijn complexe zaken waar Gemma aan werkt, maar het verhaal is nergens verwarrend. De personages zijn wederom goed uitgewerkt en de bekende personages hebben allemaal een groei doorgemaakt. Wat ik altijd fijn vind bij een serie omdat je de personages dan in ieder boek beter leert kennen.

De verteller volgt voornamelijk Gemma en hierdoor krijg je het meeste mee vanuit haar standpunt. Ik vond het vooral fijn om ook meer over de achtergrond van Everett te weten te komen. Dit zorgt er ook voor dat ik meer begrip krijg voor Everett. Er wordt soms terug verwezen naar eerdere delen, maar Bailey doet dit op zo’n manier dat het echt iets toevoegt aan het verhaal en je het verhaal ook goed kunt volgen als je de eerdere delen niet gelezen hebt.

Het verhaal is spannend en Bailey heeft het op een unieke manier uitgewerkt waardoor je regelmatig op het puntje van je stoel zit tijdens het lezen.

Dit boek ontvingen wij van uitgeverij Marmer. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes