Kunnen we het volgende deel al lezen?

Het verhaal begint op het moment dat Sophie samen met haar dochtertje Else aan het graf van haar man Jesse staat. Daarna gaat ze bij haar schoonouders op bezoek die een gigantische verrassing voor haar hebben.

Hierdoor komt ze in het dorpje Copperhill terecht waar ze meteen met open armen ontvangen wordt. Haar zus Emma woont in het dorp en is er heel gelukkig. Ook wordt ze al snel geholpen door Oliver. Sophie is echter vastbesloten om haar huisje op te knappen voor de verhuur en dan terug naar huis te gaan.

Ondanks de droevige start merk ik dat ik snel in het verhaal zit. Het is het tweede deel van de Kerst in Copperhill-serie, waarvan ik vorig jaar het eerste deel met veel plezier gelezen heb. Annemieke adviseerde om eerst het eerste deel te lezen, mocht je die nog niet gelezen hebben, en dat is absoluut geen straf, maar voor het verhaal is het voor mijn gevoel niet echt noodzakelijk. Waar nodig stipt Annemieke kort aan wat er geweest is zodat je de verhaallijn ook heel goed kunt volgen zonder het eerste deel gelezen te hebben.

De personages zijn goed uitgewerkt en het voelt een beetje alsof je thuiskomt in Copperhill. Wel vraag ik me af hoe realistisch het is om op je werk onbetaald verlof te pakken om dan in de buurtwinkel te gaan werken, vooral omdat Sophie in het verhaal qua meubels toch op de kleintjes moet letten. Echter dit is Annemieke vergeven want het verhaal leest verder heerlijk weg. En ondanks dat het verhaal meer in de aanloop naar kerst afspeelt heb ik erg genoten van dit verhaal en ben ik nu alweer benieuwd naar het verhaal van volgend jaar. Van mij zou Gabby of Josje volgend jaar de hoofdrol mogen spelen, want ik ben wel benieuwd naar deze personages.

Dit boek ontvingen wij van Annemieke Heller in ruil voor een recensie tijdens de blogtour. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes