Veel meer dan een kerstboek

Laura werkt in asiel Battersea in Londen, waar ze de adoptie van katten regelt samen met haar collega’s. Haar vriend Rob begrijpt haar passie voor katten niet. Laura cijfert zich ook continue weg voor hem. Als Rob een datenight organiseert die anders verloopt als Laura verwacht, komt ze tot een besef. Ze stort zich vervolgens op haar werk. Laura heeft een kat, Felicia, die haar extra lief is en ze is vastbesloten om haar een nieuw thuis te geven voor kerstmis. Dit lukt haar net als voor enkele andere katten. Felicia wordt geadopteerd door Aaron en zijn oma. En er is een speciale klik tussen Aaron en Laura.

In het verhaal staat Laura centraal, maar ook de personen die de katten adopteren spelen een mooie rol. Zo hebben alle personages wel een bepaalde reden waarom ze een kat willen adopteren.

Er gebeurde meer in het verhaal dan ik verwacht had. De katten spelen uiteraard een belangrijke rol maar de groei die Laura doormaakt en de gebeurtenissen die de andere personages door maken zorgen voor diepgang in het verhaal. En ja het is zeker een kerstverhaal, maar dit verhaal is ook heel goed in een andere periode te lezen, omdat o.a. de liefde een belangrijke rol speelt, maar ook de kracht die de katten uitstralen om de goede eigenschappen bij de mensen die ze adopteren naar voren te laten komen. Een verhaal wat je echt in je hart sluit. Een geweldig boek voor iedere dierenliefhebber, en niet alleen in de kerstperiode

Dit boek ontvingen wij van LS uitgeverij. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes