In haar voetsporen

Ik kende de auteur nog niet en dan vind ik het altijd spannend hoe gaat de schrijfstijl bevallen en spreekt het verhaal mij aan. In het begin moest ik heel even in het verhaal komen, maar toen ik eenmaal aan de schrijfstijl gewend was, kon ik het boek niet meer aan de kant leggen. Wat een heerlijke mindfuck.

Jill en Isabelle zijn halfzussen, maar kunnen het heel goed met elkaar vinden en staan ook echt voor elkaar klaar. Als Isabelle op een dag spoorloos verdwijnt gaat de politie er van uit dat zij vrijwillig vertrokken is, maar Jill twijfelt hieraan en besluit verder onderzoek te doen naar de verdwijningen waar Isabelle onderzoek naar deed.

Het verhaal begint met een proloog die behoorlijk lang is, en waar al snel uiteengezet wordt hoe de verhoudingen liggen. Dit zorgt dat je een goed beeld krijgt hoe de gezinssituatie is.

Het verhaal bestaat daarna uit drie delen waarin het verhaal afwisselend verteld wordt door Isabelle en Jill. Hierdoor weet je als lezer meer dan Jill die op onderzoek is en graag wilt weten wat Isabelle allemaal onderzocht heeft.

Jill raakt steeds verder verstrikt in de familie die haar interesse heeft, maar die haar ook angst aan jaagt. Kan ze nog wegkomen van dit gezin?

Het verhaal kabbelt lange tijd door waarin, voor mijn gevoel niet zo heel veel nieuws gebeurd, maar toch houdt het boek mij in zijn greep waardoor ik door blijf lezen. Het personage Jill is goed uitgewerkt, de andere personages blijven wat aan de vlakke kant. Dit is ook vrij logisch omdat iedereen wel verdachte trekjes heeft en ik regelmatig van dader gewisseld ben. Maar op een bepaald moment wist ik het zeker en deze dader bleek het ook te zijn. De ontknoping was dan ook niet echt een verrassing.

Het is een verhaal die mij in zijn greep hield maar die uiteindelijk niet zo spectaculair eindigde als ik verwacht had. Ook miste ik een beetje de diepgang. De verhouding tussen Viveca en Adam blijven onderbelicht.

Dit boek ontvingen wij van Ambo Anthos. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes