Ik waande mij in Frankrijk

Veronique las ‘Jij bent alles’ geschreven door Mirjam Aarts voor de blogtour rondom dit boek.

Haar mening lees je hieronder. ⬇️

Ik las eerder al ‘Alles komt goed’, het eerste deel in de Citroen Meringue-serie, en daar heb ik echt van genoten. Dus toen ik bij Mirjam een oproep zag voor de blogtour rondom dit tweede deel hoefde ik absoluut niet na te denken. Deze wilde ik lezen.

Jij bent alles is in principe het los te lezen vervolg op Alles komt goed, maar toch wil ik je aanraden om dit eerste deel toch eerst te lezen. Dan heb je toch net wat meer informatie over de hoofdpersonen en ik kan je nu al zeggen dat je ze stuk voor stuk in je hart sluit.

Door de beeldende schrijfstijl van Mirjam heb je tijdens het lezen echt het gevoel alsof je zelf in Frankrijk bent. In dit deel leren we Merel en Louise nog beter kennen en duik je vooral meer in het verleden van Merel. Ook maken we soms een uitstapje naar het verleden van Merel en lezen we het verhaal op het moment dat Merel nog kind is en dit heeft Mirjam ook op een geloofwaardige manier neergezet.

In dit tweede deel is de hoofdmoot de zoektocht van Merel naar haar vader. Deze zoektocht zorgt voor een aantal verrassende wendingen. Wel had ik in het begin wat moeite met de manier waarop Luc reageerde maar gaandeweg het verhaal kon ik zijn reactie wel begrijpen. De moeder van Merel kon ik soms echt wat aandoen vanwege haar onbegrip en reacties.

Ondanks alle gebeurtenissen is het wel een echt feelgood verhaal met alle passende ingrediënten en natuurlijk een happy end. Ook durft Mirjam serieuze onderwerpen zoals gemis, liefde en relatieproblemen aan te stippen zonder dat het verhaal te zwaar wordt.

Jij bent alles is een heerlijke feelgood die je op zich losstaand zou kunnen lezen, maar ik raad aan om beide delen te lezen, daar is de serie gewoon te leuk voor. Als je van Ik vertrek op tv houdt en van feelgood, moet je deze serie gewoon heel snel gaan oppakken.

Dit boek ontvingen wij van Mirjam Aarts en Van Driel Publishing. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes