Levenslang

Levenslang is het tweede deel in de Cassie Raven-serie. Deel 1 ‘Lichaamstaal’ las ik met veel plezier. Dus ik keek er naar uit om dit tweede deel te gaan lezen.

Cassie is obductie-assistente en heeft veel respect voor de overledenen, die zij standaard gasten noemt. Haar is altijd verteld dat haar ouders omgekomen zijn bij een auto-ongeluk. Maar dit blijkt niet zo te zijn. Cassies vader leeft nog en hij is net vrij. Hij was veroordeeld voor de moord op haar moeder. Hij zweert dat hij haar niet heeft vermoord en er is twijfel gezaaid bij Cassie. Om de waarheid te achterhalen besluit ze zelf op onderzoek uit te gaan.

Wat ik erg leuk vind, is dat Cassie als medewerker van het mortuarium op haar eigenzinnige manier op onderzoek uit gaat en er voor zorgt dat dingen aan het licht komen. Door haar niet alledaagse uiterlijk en haar scherpe zicht heeft ze het niet altijd makkelijk. Cassie en inspecteur Flyte zijn ontzettend verschillend maar ondertussen hebben ze respect voor elkaar en vullen ze elkaar goed aan.

Levenslang zou eventueel losstaand te lezen zijn maar toch denk ik dat het boek dan minder in de smaak valt omdat je toch bepaalde informatie uit het eerste deel mist en daarbij is Lichaamstaal een echte mustread.

Levenslang is niet nagelbijtend spannend maar er heerst continue een bepaalde onderhuidse spanning waardoor je steeds verder wilt lezen en het boek absoluut niet aan de kant kunt leggen. Ik waardeer dit soort thrillers altijd.

De hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt en hierdoor krijg je een goed beeld van ze. Ook leer je ze weer wat beter kennen en hierdoor begrijp je bepaalde keuzes die ze maken ook beter. Ik heb Cassie echt in mijn hart gesloten en kan niet wachten om een volgend deel over haar te lezen.

Dit boek ontvingen wij van Ambo Anthos. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes