Wat een heerlijk verhaal

Het verhaal begint met een voorwoord waarin Marieke vertelt dat dit haar meest persoonlijke boek ooit is, omdat ze zelf ook hartpatiënt is. En dit merk je inderdaad ook aan het verhaal.

Esmeralda runt haar eigen winkeltje ‘De smaragd’. Dit doet ze met veel plezier. Op een bepaald moment komt Mark haar winkel binnen. Esmeralda had een gigantische crush op Mark tijdens haar middelbare school-periode. Er bloeit iets tussen hun, maar de tijd is niet goed, want het leven van Esmeralda staat op het punt om gigantisch overhoop gegooid te worden. Esmeralda houdt een relatie met Mark tegen, maar denkt haar hart er ook zo over?

Wat meteen opvalt is de positieve instelling van Esmeralda. Mark komt in het begin over als een echte jup, die alleen voor zijn werk leeft. In het begin had ik een afkeer van Mark maar door de grote verandering die hij doormaakt wordt dit ook een personage die je in je hart sluit.

Ik kon vooral de galgenhumor van Esmeralda zoals bijvoorbeeld “Je bent bang dat Mark gekwetst wordt als ik zoiets knulligs doe als doodgaan.” Om dit soort uitspraken heb ik echt dubbel gelegen en dit zou ook echt iets voor mezelf kunnen zijn om zoiets te zeggen. Echt mijn humor.

Het verhaal wordt afwisselend verteld door
Mark en Esmeralda en hierdoor krijg je een totaal beeld. Het verhaal heeft een heftig onderwerp maar toch weet Marieke het verhaal overal luchtig te houden.

Dit was mijn eerste kennismaking met de schrijfstijl van Marieke maar een ding is zeker. Haar andere boeken gaan ook op mijn TBR-lijstje want wat heeft zij een heerlijke schrijfstijl. Als je van feelgood met inhoud houdt dan pak deze maar snel op want deze moet je gewoon lezen.

Dit boek ontvingen wij van Zomer & Keuning. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes