Dit smaakt naar meer

Eind januari waren wij bij de boeklancering van ‘One true loves’ in Amsterdam. Het was een gezellige happening en omdat we erg nieuwsgierig waren naar dit boek uiteraard ook een exemplaar gekocht. Maar hij bleef op mijn nog te lezen stapel liggen, dus tijdens onze vakantie vond ik het toch echt de hoogste tijd worden om dit boek te gaan lezen. En ik kan je zeggen: ik vloog door het boek heen. Wat bij het papieren boek meteen opvalt is de mooie cover met de geweldige sprayed edges, dat geeft een boek toch altijd net wat extra’s.

Het was voor mij de eerste kennismaking met Taylor Jenkins Reid en dit smaakt beslist naar meer. Reid weet het verhaal op zo’n realistische manier te schrijven dat je je tijdens het lezen regelmatig afvraagt hoe je zelf zou reageren. Emma is als tiener al verliefd op Jesse en als ze elkaar dan weer zien blijkt de vonk er nog degelijk te zijn en wordt het een sprookjeshuwelijk. Echter als ze een jaar getrouwd zijn is Jesse voor werk van huis en raakt hij vermist. Emma gaat na een ontzettend verdrietige periode verder met haar leven en komt haar oude vriend Sam weer tegen. Er blijkt heel langzaam liefde te groeien tussen hun en Emma durft weer gelukkig te worden. Totdat ze een telefoontje uit het verleden krijgt. Dan rijst de vraag wat moet Emma doen.

Reid heeft de verschillende fases echt goed beschreven waardoor ik me erg goed in Emma kon verplaatsen, maar ook de andere personages wist ze goed neer te zetten. Ik kon hierdoor de keuzes goed begrijpen.

Het is een verhaal over ware liefde en de vraag bestaat er meer dan één ware liefde? Maar het gaat ook over jezelf leren kennen en durven toegeven dat je kunt veranderen en dat keuzes in je leven op een bepaald moment toch niet meer zo goed aanvoelen. Het is een realistisch verhaal waarbij je ook zelf stil durft te staan bij keuzes in je leven.

In januari komt After I do uit van de hand van Reid. Deze gaat beslist op mijn Wil ik lezen-lijst.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes