Lotte weet de spanning goed in het verhaal te houden

Thomas, de tweelingbroer van Ezra is overleden. Nu moet de zestienjarige Ezra zijn plek in de wereld opnieuw ontdekken. Hij voelt zich een schim. Zijn ouders zien hem nauwelijks staan door hun verdriet. Zijn vrienden durven geen grapjes meer te maken met hem in de buurt.

Na de zomervakantie ziet hij er tegenop om weer naar school te gaan. Dan leert hij de nieuwe klasgenoot Alex kennen en voelt hij zich eindelijk weer een beetje gezien. Maar dan blijkt Alex meer te weten over hem. Wat is er aan de hand?

De novelles van Kluitman staan eigenlijk altijd garant voor een spannend verhaal en sinds kort hebben ze novelle+ boeken. Deze zijn net wat dikker dan de gewone novelles maar wel net zo spannend.

Lotte kende ik al van haar feelgood verhalen die ze schrijft. Dus als een auteur dan een uitstapje maakt naar een ander genre is dat altijd extra leuk.

In deze novelle volgen we Ezra. Zijn tweelingbroer is gestorven en in het begin weet je eigenlijk alleen dat er iets gebeurd is, maar hoe en wat is niet duidelijk. Dit zorgt ook meteen ervoor dat ik nieuwsgierig ben. Want wat is er met Ezra’s broer gebeurd. Dit weten Ezra en zijn ouders ook niet. Alleen dat hij verongelukt is maar hoe en wat er precies gebeurd is blijft lang onduidelijk. Echter Lotte geeft net genoeg informatie waardoor je steeds verder wilt lezen, want je moet gewoon weten wat er gebeurd is en wie er bij betrokken is. Hoofdpersoon Ezra is goed uitgewerkt. En de gevoelens die hij doormaakt weet Lotte goed te beschrijven. De andere personages zijn iets minder diep uitgewerkt, maar dit stoort niet.

Het verhaal hield mij tot het einde in zijn greep. Ik kan me voorstellen dat jongeren die dit verhaal lezen zich ook bewust worden van de gevolgen. En wellicht volgende keer ook nadenken als ze een ruzie beginnen.

Dit boek ontvingen wij van uitgeverij Kluitman. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes