Ik waande me in Italië

Veronique las ‘Op zoek naar Matteo’ geschreven door Janine D' Augusta-Merema.

Haar mening lees je hieronder. ⬇️

Het leven van Naomi loopt niet helemaal zoals ze in gedachten had. Door bepaalde gebeurtenissen in het verleden durft ze de liefde niet meer toe te laten. Flirten en een eerste date vindt ze leuk maar zodra er meer is kapt ze het af. Totdat ze via Instagram de Italiaan Matteo leert kennen. Ze kletsen er vrolijk op los en als Naomi dan ook nog de kans krijgt om voor een half jaar in Milaan te gaan werken, hoeft ze niet langs na te denken. Durft ze deze liefde toe te laten?

Tijdens het lezen van Op zoek naar Matteo waan je je echt in Italië. Je merkt dat Janine echt kennis van Italië heeft en er volgens mij regelmatig komt. Ze beschrijft de omgeving en de gerechten op een levendige manier. Naomi is als geloofwaardig persoon neergezet en ondanks dat ze soms wat naïef overkwam mocht ik haar graag. Dat was bij andere personages wel eens wat anders. Sommige had ik echt een afkeer van, maar dit maakt het voor mij wel geloofwaardiger. Je hoeft niet iedereen aardig te vinden.

Je merkt ook dat Naomi tijdens haar verblijf in Italië groeit en meer voor zichzelf durft op te komen. Er komen onderwerpen aan bod als opnieuw vertrouwen in jezelf krijgen, buiten je comfortzone treden en soms stappen doen die je niet van jezelf verwacht. Hierdoor krijgt het verhaal ook diepgang en merkte ik dat ik echt met de hoofdpersonen meeleefde.

Ik had wel soms wat vraagtekens bij bepaalde personages, maar wellicht wordt dat nog duidelijk in een volgend deel.

Een voorproefje van deel 2 krijgen we al in de epiloog en dat beloofd veel goeds voor dit tweede deel. En dit tweede deel mag ik binnenkort gaan lezen. Ik kijk er naar uit.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes