Weer een geweldige Kluitman novelle

De Kluitman-novelles zijn stuk voor stuk geweldige jeugdthrillers. Gillian King, bekend van haar realgood romans heeft de pen nu opgepakt om een jeugdthriller te schrijven en dit smaakt beslist naar meer.

Nora’s tweelingzus Emma is vier jaar geleden spoorloos verdwenen en Nora gaat nog ieder jaar terug naar het bos waar Emma verdwenen is. Dit jaar is ze echter niet alleen. Er staat een man in de verte en houdt haar in de gaten. De dag erna vindt ze een briefje bij haar fiets. De man weet wat er met haar zus gebeurd is en wil haar ontmoeten. Is dit wel verstandig? Of staat haar hetzelfde lot te wachten als haar zus.

Het verhaal begint met een spannende proloog. Hierna weet je een ding. Je wilt snel verder lezen. Hierna gaan we twee dagen terug in de tijd. Het is op de dag af vier jaar geleden dat Emma verdween en Nora voelt zich nog steeds schuldig. Ze moet er achter komen wat er met Emma gebeurd is. Dit zorgt er bij mij voor, dat het geloofwaardig overkomt dat Nora op het briefje ingaat en haar intuïtie aan de kant schuift.

Het verhaal zit goed in elkaar en de angst komt levensecht over. Wat er gebeurd, wil ik niet vertellen, daar moet je het verhaal echt zelf voor lezen, maar het was heftiger dan verwacht. Het is een verhaal, waarbij duidelijk wordt, wat angst kan veroorzaken en bewerkstelligen.

Het verhaal is voor een jonger publiek geschreven maar ik, als oudje, heb hier ook van gesmuld en King staat natuurlijk bekend vanwege de realistische verhalen die ze normaal schrijft en dat merk je in deze novelle ook. Ze weet de emoties levensecht over te brengen.

Het blijft lange tijd onduidelijk hoe de vork precies in de steel zit. Dit doet King op een geweldige manier en op de laatste pagina geeft ze pas de echte opheldering. Ik heb genoten en dit is voor mij een van de spannendste Kluitman novelles.

Dit boek ontvingen wij van uitgeverij Kluitman. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes