Heerlijke roman met geweldige kerstsfeer

Ik heb al een aantal kerstkoeken gelezen en ik zag deze op Kobo Plus staan. Aangezien het verhaal mij meteen aansprak heb ik deze meteen op mijn ereader gezet.

Molly en Andrew komen alle twee oorspronkelijk uit Ierland en voor de kerst gaan ze ieder jaar naar huis om kerstmis met hun familie te vieren. Dit jaar zorgt een sneeuwstorm ervoor dat hun vlucht geannuleerd wordt. Molly heeft helemaal niks met kerst, maar Andrew leeft er echt voor en daarom besluit Molly dat ze hoe dan ook naar huis moeten. Dit gaat niet gemakkelijk.

Het verhaal begint met een proloog waarin we in Chicago zijn en Molly op het punt staat om naar huis te gaan. In het vliegtuig komt Andrew naast haar zitten. Molly sluit je eigenlijk meteen in je hart. Ze is onzeker over haar werk en ze is zorgzaam. Als ze het eerste jaar samen in het vliegtuig zitten is ze bezorgd dat Andrew gekwetst wordt.

Ondanks dat het samen vliegen de eerste jaren niet van harte gaat spreken ze tegenwoordig af om samen te vliegen. In de vlucht van dit jaar gaat uiteraard van alles mis en er komen ook onbekende gevoelens om de hoek kijken.

De schrijfstijl van Walsh is een genot. Je wordt echt het verhaal ingezogen en ze gaat ook maatschappelijke thema’s niet uit de weg. Dit is allemaal op zo’n beeldende manier geschreven dat ik de verschillende scènes zo voor me zag. Ook ontbreekt de humor niet in dit verhaal. Dit verhaal heb je door de luchtige en humoristische toon eigenlijk te snel uit en ik hoop dan ook dat er meer werk van Walh vertaalt gaat worden.

Doordat het verhaal in de ik-vorm geschreven is, vanuit Molly kon ik me heel goed in haar verplaatsen. Maar ook de overige personages worden goed uitgewerkt waardoor ik het gevoel had dat ik de personages echt leerde kennen. Het is een heerlijk kerstverhaal waarbij de kerstmarkt zeker niet ontbreekt.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes