Wederom een echte mustread

Ik volg Saskia eigenlijk vanaf haar eerste boek. Naast verschillende thrillers heeft ze ook al heel wat feelgood titels op haar naam staan.

Keet is getrouwd met Sijmen. Ze zijn dolgelukkig. Maar dan gebeurt er iets ernstigs en Sijmen overlijdt. Was het een noodlottig ongeval of is er toch meer aan de hand?

Zoals we gewend zijn van Oudshoorn zorgt ze dat de spanning gedurende het hele verhaal aanwezig is en je gewoon door moet blijven lezen. Je wordt lang in het ongewisse gelaten en Oudshoorn geeft weinig informatie prijs over de dader.

Keet heeft een hoop meegemaakt, maar ondanks dat, weet ze wat ze wilt en krijgt ze dit eigenlijk ook altijd voor elkaar. De heftige gebeurtenissen in het leven van Keet worden beeldend omschreven en hierdoor kon ik me goed in haar inleven. Ondanks de verschillende heftige gebeurtenissen die elkaar opvolgen, blijft deze verhaallijn voor mij geloofwaardig.

Op een bepaald moment krijgt Florien, de vriendin van Keet, een belangrijke rol in het verhaal, maar de gebeurtenissen komen op mij niet geheel geloofwaardig over en ik vond het iets te veel er bovenop gelegd. Dit had wat mij betreft anders gemogen en hierdoor vond ik dit stuk van het verhaal te overdreven. Echter bleef ik het verhaal spannend vinden en kon ik hem nog steeds niet aan de kant leggen.

Hiermee bewijst Oudshoorn voor mij dat ze steengoed is in het schrijven van thrillers al zegt ze zelf dat het een veel grotere uitdaging voor haar is om deze te schrijven ten opzichte van een feelgood. Maar beiden weet ze tot de puntjes nauwkeurig uit te werken. Als je van thrillers houdt moet je deze lezen.

Gisteren kon je de recensie al lezen van @jaimyseatreadsleeps. Morgen lees je de recensie van @Dianesboekenhoekje.

Dit boek ontvingen wij van De crime compagnie. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes