Waardige afsluiter

Dit is het derde deel van de Cottage aan zee-serie. Dit derde deel gaat verder waar het tweede deel Maretak stopt. Molly was in het tweede deel erg bezig met haar boek en daar wil ze in Zeedistel mee verder gaan. Vindt ze een uitgever?

Net als de voorgaande delen weet Hilde de omgeving perfect te omschrijven en waande ik me weer even in Engeland. Ze heeft een heerlijke schrijfstijl die er voor zorgt dat je echt in het verhaal verdwijnt en je steeds verder wilt blijven lezen. Echter, waar ik bij de voorgaande delen vooral ook genoot van de onverwachte wendingen, vond ik in dit deel deze iets minder. Bepaalde dingen kon ik al voorspellen, doordat er erg duidelijke hints gegeven werden. Dat vind ik persoonlijk wel wat jammer.

Doordat ik deze gebeurtenissen al zag aankomen en het verhaal voor mijn gevoel ietwat oppervlakkig was, vond ik de twee eerste delen beter. In dit derde deel gebeurde echter ook weer genoeg en ik heb regelmatig moeten lachen om bepaalde gebeurtenissen. Was dit derde deel dan slecht? Nee absoluut niet. Ik heb genoten van de avonturen van Molly, James en Celine. Het verhaal is naar mijn gevoel wel met dit derde deel echt afgerond en dat is ook fijn. Hierdoor vind ik Zeedistel een waardige afsluiter van de Cottage aan zee-serie en kijk ik uit naar meer boeken van de hand van Hilde.

Dit boek ontvingen wij van Xander uitgevers. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes