Niet aan de kant te leggen

Kim Stone wordt naar een particuliere kostschool gestuurd omdat er iemand van het dak wilt springen. Eenmaal aangekomen blijken ze te laat. Stone heeft een onderbuikgevoel dat er iets niet klopt en beslist dat er een autopsie moet plaatsvinden. Als er korte tijd later nog een leerling sterft weet Stone zeker dat er meer aan de hand is.

Het verhaal begint met een spannende proloog waardoor je alleen maar snel de pagina om kunt slaan. Dan gaan we 6 dagen terug in de tijd en leren we Sadie kennen. Stone twijfelt meteen aan haar dood. Er wordt een onderzoek ingesteld en Stone en haar team komen al snel allerlei vreemde dingen tegen. De spanning is gedurende het hele verhaal aanwezig en ik wilde steeds verder lezen, want ik wilde nu wel eens weten wat er nu gebeurd was.

Het verhaal is opgebouwd met korte hoofdstukken waardoor ik steeds geneigd was, als ik het boek eigenlijk aan de kant moest leggen, om nog even een hoofdstuk of twee of drie te lezen. Hierdoor was het boek alweer snel uit. Het is een verhaal wat weer erg goed in elkaar zit.

Ook de hoofdpersonages leer je ieder deel weer beter kennen, waardoor ik het gevoel krijg alsof je weer thuiskomt bij de hoofdpersonages.

Het einde heeft nog een schokkende wending die ik absoluut niet aan had zien komen, en zorgt er voor dat ik nog nieuwsgieriger ben naar het volgende deel van de Kim Stone-serie. Laat deel 9 maar komen.

Dit boek ontvingen wij van uitgeverij Boekerij in ruil voor een recensie. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes