Wanderlust en waterspetters gegarandeerd!

Vertelke 07 oktober 2024
Wat een guitig boekje is dit! Al meteen op de cover spartelt Rosa zich te pletter, en doet ze lekker haar eigen goesting. Je leest het trouwens van boven naar onder ipv van links naar rechts: zulke tegendraadsheden kan ik meteen al appreciëren. Onze vinnige Rosa springt meteen uit haar schilderij, omdat ze de eentonigheid een beetje beu is. Hoewel er even een sprankeltje twijfel is, roept ze zichzelf meteen tot de orde: dapper zal ze zijn, de rebelsheid omarmt ze!
Op haar spannende queeste moet ze soms wat tegendruppels trotseren, wordt ze aangemoedigd door 'the one and only' tekenaar Klaas zelve, ontmoet ze brandweerlui en ontroering en ruikt ze soep en citroen.
Als lezer wordt je blik voortdurend in de hoogte getrokken, en ontdek je samen met Rosa de wereld op zijn kop. Heerlijk is dat! Je wordt aangepord om uit je comfortzone te komen en, samen met diegene met wie je dit boek leest (want uiteraard savoureer je deze dwarsligger best met een compagnon-de-route) op avontuur te trekken.
'Tussen vertrekken en aankomen gebeurt er altijd iets, iets héél héél bijzonders.' Welaan dan! Wanneer zijn we weg?

Meer recensies van Vertelke