Franse detective

Vincent Elzinga 15 september 2021 Boekverkoper
Bij de aanduiding dat een roman heel Brits is, heb je gelijk een beeld van het boek voor ogen: de standmaatschappij, veel picknicks op groene, uitgestrekte gazons, een stiff upper lip en een geweldige humor. Dat moet ook kunnen met Frankrijk, heeft een Duitse auteur gedacht. En voila, daar is de serie Madame le Commissaire. Alles wat je in gedachten als Frans in je hoofd hebt zitten, zit in deze serie: veel eten, Parijs en de Provence, lavendelvelden, hier en daar een Frans zinnetje en natuurlijk l'amour. En dit werkt verbazingwekkend goed. Ik heb dit boek met heel veel plezier gelezen. Het kabbelt lekker voort, juist zoals je verwacht hoe het er in Frankrijk aan toe gaat als je daar op vakantie bent. Het plot is leuk en niet voorspelbaar, de hoofdpersonen zijn aimabel en smaken naar meer, op het laatst komt er vaart in als de spanning oploopt en het is lekker geschreven. Aanrader voor wie lekker ontspannen een uitstapje naar Frankrijk wil maken vanuit z'n leunstoel.

Meer recensies van Vincent Elzinga