Leef je nog?

Vydnic 21 september 2024
De boeken van deze schrijver zijn voor mij een automatische read wanneer ze bij de bibliotheek beschikbaar zijn wanneer hij weer een nieuw boek heeft uitgebracht. Of dit nu in deze Helen Grace serie is of zijn andere boeken.

Helen is een bijzonder persoon en politie agent. Ze gaat op haar intuïtie af en laat zich niet in de weg lopen door haar baas of op een ander spoor zetten. Zo gaat het in elk boek eigenlijk wel en met dit boek is het niet anders.

Het boek begint met een schietpartij in het crimineel circuit wat de prioriteit zou moeten krijgen, maar als Helen hoort van de vermissing van een meisje, gaat ze aan. Ze doet er alles aan om dit meisje te vinden. Als er meer meisjes vermist blijken te zijn doet ze nog beter haar best en volgt ze sporen waar niet iedereen blij van wordt dat ze die volgt. Zeker een van de mannen in haar team niet. Mannen en de cultuur in het corps zorgen sowieso voor een verkeerde sfeer, wat blijkt al jaren een probleem te veroorzaken.

Een boek wat weer moeilijk weg te leggen is, omdat ik wilde weten wat er nog meer ging gebeuren. Eerst lijkt het de ene kant op de gaan, maar dan gebeurt er ineens iets wat een ander licht op de zaak werpt. Benieuwd naar het volgende boek in deze serie, helemaal na het laatste hoofdstuk.

Meer recensies van Vydnic