Het is nu, tijdens de vakantieperiode, het perfecte moment om dit tussendoortje op je want to read lijstje te zetten!

wat Maaike leest 02 augustus 2024
Het verhaal
Isa is gedumpt door haar spirituele vriend Tim, heeft even genoeg van mannen en stort zich vervolgens volledig op haar werk.
Haar baas verplicht Isa vakantie te nemen en een collega overhandigt haar de folder voor een singlereis met als titel ‘Bootcamp voor gebroken harten’. Het is niets voor haar, maar…. In een onbezonnen moment besluit ze zich toch in te schrijven en het avontuur aan te gaan, er gaat ten slotte een psycholoog mee die wellicht voor nieuwe levensinzichten zorgt. Deze psycholoog blijkt echter een echte zweefteef en medereiziger Jochem irriteert haar behoorlijk.. Hoe gaat ze deze singlereis ooit overleven?

Is het een aanrader?
De cover van het boek sluit volledig aan bij het eerste deel ‘Singlereis’ en ook bij ‘Bootcamp voor gebroken harten’ vlieg je wegens een prettige, levendige schrijfstijl door het verhaal heen, je ziet de gebeurtenissen als een film voor je.
Zo leuk om een update te krijgen van de relatie en ontwikkelingen tussen Coco en Lars. Je krijgt een blik op hoe het hen verder vergaat na hun ontmoeting en de singlereis in Zuid-Afrika, het verhaal is dan ook een vervolg maar is daarnaast prima los te lezen.
De verhaallijn is geschreven vanuit twee perspectieven: Isa en Coco. Alhoewel ik dit normaliter een grote meerwaarde vindt, deed het voor mij nu lichtelijk afbreuk aan Isa’s verhaal. Aangezien het een tussendoortje is en het verhaal weinig pagina’s kent, leefde het verhaal van Isa nu minder en miste ik de diepgang hierin. Je ervaart echter wel dat alle personages, hoe klein of groot de rol ook is, een zekere groei doormaken. Inge van Prooijen weet dit op een mooie manier in het verhaal te verwerken. Tijdens het lezen krijg je een goed beeld van de Ierse omgeving, m.a.w. het is nu, tijdens de vakantieperiode, het perfecte moment om dit tussendoortje op je want to read lijstje te zetten en… Het plot biedt genoeg mogelijkheden voor een derde deel, ik kijk nu alweer uit naar een nieuw verhaal van deze auteur!

3,5 hartje!

Meer recensies van wat Maaike leest