Die zomer met jou is een heerlijke feelgood met een perfect uitgewerkte diepere laag!

Ik mocht ‘Die zomer met jou’ lezen als onderdeel van het reviewteam van HarperCollins en World of Romance, dank daarvoor!

Het verhaal
Lily heeft besloten om te stoppen met haar studie geneeskunde die haar doodongelukkig maakt.. Haar ouders staan niet achter deze keuze waarna Lily haar ouderlijk huis verlaat, een baantje krijgt als schoonmaker en bivakkeert in een van de schoonmaakcottages die al langere tijd leegstaat. Hier hoopt ze te ontdekken wat ze wilt en droomt ze van een toekomst als kunstenares… Echter krijgt ze onverwacht bezoek van de eigenaresse van de cottage: Cecilia. Cecilia’s echtgenoot, een beroemde kunstschilder, overleed een jaar geleden. Nadat ze ontdekt heeft dat haar man zicht niet aan zijn woord heeft gehouden en hun duincottage nog altijd in haar bezit is, is ze in de war. Ze hoopt op de plek waar zoveel herinneringen liggen, het verleden achter zich te kunnen laten…
Haar dochter Kristen maakt nog altijd een moeilijke periode door na het overlijden van haar vader. Haar man Theo dompelt zich enkel onder in het werk en ziet haar niet staan. Wanneer Theo een afschuwelijke gebeurtenis te verwerken krijgt, zijn de rollen omgedraaid.. Is hun relatie sterk genoeg…?
De levens van de drie vrouwen kruisen elkaar en leiden tot een nieuwe, frisse blik op de toekomst.

Is het een aanrader?
Door het lezen van ‘Een zomer met jou’ maak ik kennis met het werk van auteur. Sarah Morgan. Sarah heeft een fijne, beschrijvende schrijfstijl. In het verhaal volg je drie vrouwen in drie verschillende leeftijdscategorieën. Door ieders persoonlijke kijk op het leven is het een zeer dynamische verhaallijn en ben je steeds opnieuw nieuwsgierig hoe de levens van Lily, Cecilia en Kristen verder verlopen.
Je wordt meegezogen in de emoties van de hoofdpersonages, je geniet van de mooie momenten, wordt geraakt door de ontroerende gebeurtenissen, leeft mee met rouwprocessen en zwijmelt weg bij de chemie die van de bladzijdes spat. De drie verschillende verhalen zijn afzonderlijk al prachtig om te lezen maar het feit dat de verhaallijnen samenkomen zorgt voor een compleet verhaal dat je bezighoudt, ook na de laatste bladzijde. Het plot is verrassend en laat je hopen op een vervolg zodat je de toekomst van de drie dames kan blijven volgen…
Die zomer met jou is een heerlijke feelgood met een perfect uitgewerkte diepere laag en met de zomer of vakantie in het vooruitzicht nu het ideale moment om deze titel bovenaan je ‘want to read lijst’ te zetten!

Vanaf woensdag 12 juni te verkrijgen in alle (online) boekwinkels!

Meer recensies van wat Maaike leest