Tijdens het lezen word je aan het lachen gemaakt, ben je meermaals ontroerd en ook verbaasd over de onverwachte wendingen waardoor je het boek niet aan de kant kunt leggen!

Het verhaal
Ramona runt samen met haar broer de Foodtruck Saté Sam, daarnaast volgt ze een studie aan de universiteit. Ze vindt deze studie maar niets, ze heeft een andere grote droom en is dan ook blij als ze afgestudeerd is. Er is maar één persoon die het leven op de universiteit dragelijk maakt: Timo, waar ze al vanaf dag 1 een oogje op heeft. Hij lijkt voor haar echter onbereikbaar, mede door toedoen van haar studiegenoot Alexia die Timo uit Ramona’s buurt houdt…⁣⁣⁣⁣⁣⁣
Zanger Justus van de band Just Do It! vindt het fantastisch om muziek te maken. Nu ze steeds bekender worden blijkt echter dat er veel meer van hem wordt verwacht dan zingen en gitaar spelen. Alles wordt onder de loep genomen: zijn sociale media, zijn relatiestatus, zijn voorkomen etc.⁣⁣⁣⁣⁣
Hij heeft hier een grote hekel aan, trekt zich graag terug op hun boerderij en probeert zijn grote geheim verborgen te houden… ⁣⁣⁣⁣⁣⁣
Onverwacht kruisen Ramona's en Justus’ wegen elkaar en deze ontmoeting kan hun leven en toekomst wel eens drastisch veranderen!⁣⁣⁣⁣⁣⁣
⁣⁣⁣⁣⁣⁣
Is het een aanrader?
Funky Foodtruck is de opvolger van Foodtruck Fiësta. De cover is prachtig vormgegeven en de uitstraling sluit goed aan deel 1. Het verhaal wordt wederom vanuit twee perspectieven verteld. Alhoewel ik in het begin moest wennen aan het perspectief van Justus, aangezien ik deze personage niet meteen kon plaatsen in het verhaal, werd de rode draad langzaam helder. Wat volgden was een goed doordachte verhaallijn waarbij de perspectieven een prachtig geheel vormen. De gevoelens zijn mooi omschreven, de weergaven van de hedendaagse songteksten sluiten hier perfect bij aan en je sluit de hoofdpersonages in je hart. Saskia M.N. Oudshoorn weet de diepgang op een luchtige manier in het feelgood verhaal te verwerken. Tijdens het lezen word je aan het lachen gemaakt, ben je meermaals ontroerd en ook verbaasd over de onverwachte wendingen die plaatsvinden! Ramona’s beste vriendin Sanne lijkt het hart van die ene foodtruckeigenaar te veroveren en ik heb een donkerbruin vermoeden dat we haar verhaal in deel 3 gaan lezen… Ik kijk uit naar Foodtruck on Fire!⁣⁣⁣⁣⁣⁣

Meer recensies van wat Maaike leest