Liefde, geloof, onzekerheid, vriendschap, vooroordelen en volwassen worden vormen de rode draad!

Het verhaal
Na haar studie en verblijf in Oklahoma City keert Evie terug naar haar kleine, hechte geboorteplaats Holder. Na de zomer gaat ze hier aan de slag als schoolpsycholoog. Ze is vastbesloten in Holder te blijven waar ze een hechte groep vrienden heeft en vasthoudt aan de normen en waarden van het christelijke geloof. Acht jaar geleden ontmoette ze hier Jacob, voor de meesten ook wel bekend als Jake, en voor haar was het liefde op het eerste gezicht. Tijdens haar studie verloor ze hem uit het oog maar ook Jake keerde om bijzondere redenen terug naar Holder. Hij houdt er echter hele andere normen en waarden op na en leidt een losbandig leven. Toch kan ze hem niet uit haar hoofd zetten en als ze langzaamaan de echte Jake leert kennen, worden - weliswaar tegen beter weten in - haar gevoelens voor hem alleen maar meer… Lukt het Evie om Jake los te laten of heeft de toekomst iets anders voor haar in petto?

Is het een aanrader?
De titel van het boek verwijst naar de geboorteplaats van Evie en de plek waar het verhaal zich grotendeels afspeelt, deze titel is dan ook een logische keuze voor het boek. De cover spreekt aan maar, blijkt na het lezen van het boek, niet perse aan te sluiten bij het thema. Auteur Eline Manasseh heeft een prettige schrijfstijl en het verhaal leest dan ook makkelijk weg. Je leest de gebeurtenissen vanuit het perspectief van Evie en je leert deze hoofdpersonage goed kennen. Ook Jake, Jennifer en Madison hebben een belangrijke rol, de andere personages blijven ietwat op de achtergrond. Liefde, geloof, onzekerheid, vriendschap, vooroordelen en volwassen worden vormen een mooie rode draad, je geniet maar wordt ook geraakt door de diepere laag. Het Christelijk geloof is onderdeel van het geheel maar voert niet de boventoon waardoor het voor iedereen leesbaar is. Alhoewel de ontmoetingen tussen Evie en Jake door frequentie en plaats soms ietwat onrealistisch overkomen, wilde ik graag verder lezen en weten hoe hun band zich verder zou ontwikkelen.
Richting het plot zet een onverwachte gebeurtenis het verhaal op een totaal ander spoor en het einde laat je met veel vragen achter. Ik mag het tweede deel uit deze serie ‘Holder II - Omdat ik van je hou’ proeflezen en ik ben zeer benieuwd welke avonturen we nog meer meemaken in Holder.

Meer recensies van wat Maaike leest