Deze feelgood is genieten, soms even slikken, hopen, wegzwijmelen en als klap op de vuurpijl, voor mij, ook nog eens informatief!

Het verhaal
Fabienne stopt het verleden waarin ze haar vader verloor, brak met haar moeder en zelfs haar naam Fien gedag zei, het liefst diep weg. Ze heeft hard gewerkt voor haar droom om mode ontwerpster te worden en geniet met volle teugen van de rol als hoofd Design & Styling bij het grote modemerk MAXX Fashion. Daarnaast is ze gelukkig in de liefde met de eigenaar van het bedrijf, Max, met wie ze een geheime relatie heeft. Echter blijft het verleden haar achtervolgen. Wanneer Fabienne op zakenreis naar Parijs gaat, leert ze op een onalledaagse manier de knappe, rustige Adam kennen die ze meteen in vertrouwen neemt en haar een luisterend oor biedt.. Deze ontmoeting is een keerpunt in haar leven, laat haar nadenken over het verleden, het heden, de toekomst en de vraag: Heb ik het echt gemaakt?

Is het een aanrader?
Ik maakte eerder kennis met auteur Chantal Claassen door het lezen van de Beachclub Esperanza serie. Bij deze serie genoot ik van Chantals schrijfstijl die heerlijk vlot, beeldend en hedendaags is. Vanaf bladzijde 1 van ‘Ik heb het echt gemaakt’ laat deze schrijfstijl je wederom niet los en blijf je verder lezen. De proloog wekt meteen de nieuwsgierigheid en in je hoofd ontstaan er meerdere vragen die je wilt ontrafelen, een sterk begin! Het verhaal speelt zich grotendeels af in het heden, echter blik je a.d.h.v. flashbacks terug op Fabiennes verleden. Door deze afwisseling leer je de hoofdpersonage goed kennen, krijg je een realistisch beeld van haar gevoelens, wordt duidelijk hoe Fabienne als persoon gevormd is en krijg je een inkijkje in haar leven als mode ontwerpster. Een wereld die voor mij totaal onbekend was maar door dit verhaal een stuk duidelijker is geworden. De verhaallijn heeft een mooie opbouw, de bizarre ontmoeting met Adam is zeer goed geschreven: je hebt het gevoel alsof je er zelf onderdeel van bent. Chantal weet bij iedere bladzijde je aandacht vast te houden en richting het plot krijg je antwoord op de vragen die eerder in je gedachten bleven rondzweven.
Deze feelgood is genieten, soms even slikken, hopen, wegzwijmelen en als klap op de vuurpijl, voor mij, ook nog eens informatief.
Ik geniet nog even na en kan niet wachten op een volgend boek van deze fantastische auteur!

Meer recensies van wat Maaike leest