Liefs uit Hollywood is prima los te lezen en leent zich perfect voor deze tijd van het jaar!

Ik ontving in het kader van de release een recensie exemplaar van auteur Iris Visser, grote dank hiervoor!

Het verhaal
Al vanaf haar jeugd zet Rosalie Groen zich in voor het welzijn van dieren. Wanneer ze haar werkzame leven start, richt ze dan ook samen met goede vriendin Cato de Second Chance Foundation op. Voor een nieuw project reist ze af naar Hollywood waar ze hulp biedt aan een Amerikaanse dierenopvang die in financiële problemen verkeert. Haar zus Nancy, die een eigen agentschap in Los Angeles heeft , ziet dit als de perfecte gelegenheid om een van haar opkomende acteurs naar voren te schuiven als ambassadeur voor het project. Dit lijkt voor chagrijnige, gesloten en arrogante acteur Cillian Winslow een hele opgave… Cillian en Rosalie maken een niet al te beste start maar langzaamaan leert Rosalie zijn ware, lang verborgen, aard kennen.

Is het een aanrader?
Met het lezen van ‘Liefs uit Hollywood, het vierde deel uit de ‘Liefs uit..’ serie, maak ik kennis met de fijne, hedendaagse en humoristische schrijfstijl van auteur Iris Visser. De verhaallijn start met een proloog die je nieuwsgierig maakt en heeft aansluitend een prettige opbouw. Je krijgt een goed beeld van de omgeving waarin het verhaal zich afspeelt en van hoofdpersonage Rosalie die je laat lachen door haar onhandige opmerkingen maar die je het liefst ook een duwtje in de juiste richting geeft. Je geniet van de ontmoetingen tussen Rosalie en Cillian die ongemakkelijk, lachwekkend en verwarrend zijn: een uitstekend voorbeeld van aantrekken en afstoten. Verschillende maatschappelijke onderwerpen komen aan bod, ze zijn luchtig in het verhaal verweven waardoor de bladzijdes makkelijk weglezen en je, ondanks enige voorspelbaarheid, het boek niet aan de kant wilt leggen. Liefs uit Hollywood is prima los te lezen en leent zich perfect voor deze tijd van het jaar: lekker in het zonnetje met een cocktail en je voor even onderdompelen in de omgeving van Hollywood. Ik zou zeggen: plaats hem bovenaan je ‘Want to read’ lijst voor deze zomer! Ik kan in ieder geval niet wachten om Liefs uit Londen, Ibiza en New York te lezen.

4,5 hartje!

Meer recensies van wat Maaike leest