Schijnspel is zeker een aanrader voor lezers van het thriller genre!

Ik mocht ‘Schijnspel’ vooruit lezen in het kader van de blogtour, dank daarvoor Kabook Publishing!

Het verhaal
Susan beleeft een moeilijke periode na het onverwachte verlies van haar man Pierre. Daan weet haar op te fleuren en (samen) met hem vertrekt ze naar het zonnige Ibiza. Ze ontmoet haar buren en al snel krijgt ze een vreemd gevoel bij deze mensen. Als haar buurvrouw Claire ook nog eens verdwijnt, gaat ze op onderzoek uit. Met gevaar voor eigen leven doet ze er alles aan om de waarheid boven tafel te krijgen.

Is het een aanrader?
Auteur Lydia Albadoro heeft een fijne, vlotte en vertellende schrijfstijl. De proloog wekt meteen de nieuwsgierigheid waardoor je graag wilt weten wat de hoofdpersonage verbergt. Langzaamaan krijg je een goed beeld van de verschillende uitgesproken personages die ieder een belangrijk onderdeel in de verhaallijn vormen, het geheel blijft lang een raadsel en je wilt graag doorlezen. De manier waarop je de verhaallijn beleeft is uniek, hoofdpersonage Susan vertelt de gebeurtenissen aan een privé detective. Echter was voor mij niet altijd duidelijk of ze écht alles overbracht of dat het deels enkel voor de lezer in het verhaal verwerkt was.
De lugubere gebeurtenissen volgen elkaar steeds meer op en zijn gedetailleerd in het verhaal opgenomen, je kunt spreken van een echte thriller!
Gedurende het verhaal word je meermaals verrast, ook in het plot én zelfs de epiloog laat je verbazen met een onverwachte wending!
Schijnspel is zeker een aanrader voor lezers van het thriller genre én is , hoe leuk, ook nog te verkrijgen met twee verschillende covers: de duistere én de zomerse variant!

Meer recensies van wat Maaike leest